OPEN DE OGEN VAN BLINDEN

MAAK HET VERSCHIL IN HET LEVEN VAN MENSEN

98% van de Nederlanders heeft vreemd en oud geld in huis rondslingeren. De vreemd en oud geld-actie is een gezamenlijke actie van supermarkten en Lionsclub ten behoeven van oogoperaties. Vijftig supermarkten in Nederland hebben als service een verzamelzuil in hun bedrijf voor het vreemd en oud geld dat hun klanten bezitten maar niet goed weten wat ze er mee moeten doen. In Lansingerland staat de zuil bij Albert Heijn Westerwater (Westerwater 2 Berkel en Rodenrijs).

Indrukwekkende films van Oogkampen in de Himalaya

Hoe wordt uw vreemd en oud geld euro's?

Voorsortering

De deelnemende Lionsclubs legen de zuilen en doen een voorsortering.

Valuta

Het ingezamelde geld wordt als volgt in euro's omgezet.

Reizen

Lions en hun relaties nemen geld mee op hun reizen en betalen de tegenwaarde in euro's.

KLM Steward

Een KLM steward neemt zakken met 10 á 20 kg munten mee naar verre landen.

Veilingen en verkoop

Wat niet inwisselbaar is wordt verkocht op veilingen en tegen kiloprijzen

Fight For Sight

De euro's worden overgemaakt naar de ANBI stichting Fight for Sight van Lions Nederland.

Wilde Ganzen

Wilde Ganzen verhoogt onze opgbrengst met 50%.

Uitbesteding

Fight for Sight en Wilde Ganzen besluiten gezamenlijk welke projecten in de derde wereld landen worden gesteund.