Als Lions organiseren wij ieder jaar een aantal activiteiten waarbij wij geld voor goede doelen bijeen brengen. Sinds de oprichting tot 2017 was onder andere de jaarlijkse perkplantenmarkt eind april, begin mei in het centrum van Berkel en Rodenrijs. Hier kunt u zien hoe een en ander in zijn werk ging.

De verkoop van perkplanten door de Lionsclub Berkel en Rodenrijs was enorm bekend in het dorp. Dit kunnen wij uiteraard niet zonder de hulp van ons voormalig lid Leo Ammerlaan en zijn bedrijf: Plantenkwekerij Leo Ammerlaan. Op vrijdag 22 december 2017 vereerde DG Dick Diekhuis Leo Ammerlaan met een Melvin Jones Fellowship voor zijn inspanning bij onder andere de jaarlijkse Perkplantenmarkt. Een impressie van de uitreiking is hier te vinden.

Helaas is hier in 2017 een einde aan gekomen. Door de concurrentie van supermarkten en tuincentra, loonde het niet meer de moeite om perkplanten te verkopen. In het verleden kochten wij van de opbrengst van de perkplanten de spullen in voor de winterpakketten. Nu staan we hiervoor jaarlijks bij de Albert Heijn Westerwater en vragen het winkelend publiek extra boodschapppen te kopen voor de winterpakketten.