64.036 punten voor Voedselbank Lansingerland

De ruim 64.000 waardepunten die Lionsclub Berkel en Rodenrijs tijdens de 8e Douwe Egberts Waardepuntenactie inzamelde zijn ingeleverd bij de voedselbank. Samen met alle andere waardepunten worden die landelijk overgedragen aan Douwe Egberts. Die bepalen hoeveel pakken koffie hiervoor geleverd worden en hoeveel daarvan dus naar Lansingerland komen. Daarnaast zal wederom de feestelijke overdracht plaats vinden van de pakken koffie door Douwe Egberts aan de Voedselbanken. Uiteraard doen wij daar dan ook weer verslag van..

Voorlopige tussenstand 8e Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie in december 2019

46.000 waardepunten

De eerste punten zijn geteld; op dit moment staat de teller op 64.036 waardepunten. Er moeten nog een aantal dozen geleegd en geteld worden. Deze stonden bij de Jumbo-supermarkten in Berkel en Rodenrijs. Vorig jaar kwamen via die weg de meeste punten binnen. We gaan er dus vanuit dat het aantal nog flink verhoofd wordt.

8e Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie in december 2019

De 7e Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie was een groot succes en resulteerde in 130.000 pakken koffie voor Voedselbanken Nederland. In Lansingerland resulteerde dit in 778 pakken kofie, meer dan ooit.
Daarom gaan we door en gedurende de maand december 2019 en januari 2020 gaan wij weer waardepunten inzamelen. De inzameladressen zullen vermeld worden via De Heraut.

De inzameladressen voor Lansingerland: Berkel en Rodenrijs: Jumbo (Westpolderstraat 86, Esdoornlaan 1); Bergschenhoek: Jumbo (Dorpsstraat 39), Gezondheidscentrum Parkzoom (Tjeerd Kuipersstraat 1-31); Bleiswijk: Albert Heijn (Dorpsstraat 84), Hubo bouwmarkt Bleiswijk (Hazenweg 2).

778 pakken koffie voor Voedselbank Lansingerland

Tijdens de 7e nationale inzamelactie van Lionsclubs en de Voedselbanken in december vorig jaar werd een record aantal koffiepunten ingezameld. Meer dan 63 miljoen waardepunten werden op Valentijnsdag overhandigd aan Douwe Egberts. De koffiebrander verhoogde dit aantal met een aanzienlijke bonus en bood René Froger, ambassadeur van Voedselbanken Nederland, vervolgens symbolisch 130.000 pakken koffie aan.

Wat 7 jaar geleden begon als een lokaal initiatief van Lionsclub Voorburg werd vorig jaar geadopteerd door Lionsclub Berkel en Rodenrijs. Door Lions ingezamelde D.E-waardepunten worden vervolgens ingewisseld bij Douwe Egberts voor pakken koffie ten behoeve van de Voedselbanken. De opbrengst bij Lionsclub Berkel en Rodenrijs was, net als over heel Nederland, nog nooit zo hoog! Chris Persoon, voorzitter Lionsclub Berkel en Rodenrijs: “Dit jaar werd een recordaantal van ruim 383.300 DE-waardepunten ingezameld, in Nederland als geheel ruim 63 miljoen koffiepunten. Voor ons als Lionsclub Berkel en Rodenrijs betekent dit ongeveer een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Er worden dankzij de inzameling nu ruim 770 pakken koffie uitgedeeld via de Voedselbank Lansingerland.”

Ellen van der Linde, marketing manager bij Douwe Egberts: “Koffie verbindt mensen, en dat willen wij bij D.E ook graag. Daarom vinden wij deze actie zo sympathiek en zetten we er graag een behoorlijke bonus bovenop”. De pakken koffie komen ten goede aan Voedselbanken Nederland en zullen in de komende weken worden verdeeld over de diverse vestigingen.

René Froger: “Helaas zijn er ook in Nederland nog Voedselbanken nodig. Daarom is dit toch een briljante actie! Hiermee heeft ieder gezin dat aangewezen is op een Voedselbank het hele komende jaar minimaal 1 pak koffie per maand. Dat is toch fantastisch?” Koffie is een ‘eerste levensbehoefte’ en brengt mensen dichter bij elkaar, maar is ook duur en bederft niet. Het komt daardoor maar zelden in het voedselpakket van de Voedselbanken terecht. En wat is er dan mooier dan juist op Valentijnsdag vele medemensen te verblijden met een heerlijk kopje koffie.

Jaap Stelling, lid van Lionsclub Voorburg en coördinator van deze nationale actie: “Ik denk al jaren dat de waardepunten zo langzamerhand wel op zullen zijn, maar ieder jaar verbaas ik me weer. Mensen blijven sparen en gelukkig ook steeds meer voor onze actie. Komende december gaan we zeker weer van start met de 8 ste editie”. Natuurlijk kunnen de koffiepunten ook het hele jaar door worden gedoneerd via LIONSHELPEN, Postbus 151, 2270 AD Voorburg. Deze punten zullen gelijkelijk worden verdeeld over alle deelnemende voedselbanken.

378.318 punten voor Voedselbank Lansingerland

De ruim 370.000 waardepunten die Lionsclub Berkel en Rodenrijs tijdens de 7e Douwe Egberts Waardepuntenactie inzamelden zijn ingeleverd bij de voedselbank. Samen met alle andere waardepunten worden die landelijk overgedragen aan Douwe Egberts. Die bepalen hoeveel pakken koffie hiervoor geleverd worden en hoeveel daarvan dus naar Lansingerland komen.

7e Douwe Egberts Waardepuntenactie

Gedurende de maand december 2018 doen wij weer mee met de 7e landelijke Douwe Egberts Waardepuntenactie georganiseerd. Tijdens deze periode zamelen wij Douwe Egberts Waardepunten in die worden ingewisseld voor pakken koffie t.b.v. Voedselbanken Nederland (afdeling Lansingerland).

Gezondheidscentrum Parkzoom  Jumbo Meijer

Jumbo Westpolder